Symbol graficzny portalu Facebook przedstawiający białą literę f na niebieskim tle Symbol graficzny portalu Instagram przedstawiający biały obrys aparatu fotograficznego na tęczowym tle Symbol graficzny portalu Twitter przedstawiający profil białego ptaka z rozwiniętymi skrzydłami na błękitnym tle Symbol graficzny portalu Youtube przedstawiający czerwony symbol odtwarzania  na tle białego ekranu starego telewizora Ikona certyfikatu strony przyjaznej niepełnosprawnym
Obrazek przedstawiający fragment muru z obrysem brakującej cegiełki

Piotr Bakal

Mężczyzna w średnim wieku gra na gitarze.

 Piotr Bakal jest poetą, bardem, autorem, kompozytorem i piosenkarzem, a także organizatorem koncertów i festiwali, tłumaczem i dziennikarzem. Urodził się w Warszawie 5 czerwca 1955 r. Do najważniejszych etapów swojej działalności zalicza:

 – zainicjowanie i kierowanie (od pierwszej do czwartej, a następnie od 15. do 34., czyli najnowszej edycji) Ogólnopolskiego Przeglądu Piosenki Autorskiej – OPPA (dziś Międzynarodowego Festiwalu Bardów);

 – pracę radiową (Rozgłośnia Harcerska, Program III Polskiego Radia, Radio des Droits de l’Homme „Solidarnosc”, Polskie Radio Bis, Program I Polskiego Radia)

– pracę dziennikarską i publicystyczną („Politechnik”, „itd.”, „Magazyn Muzyczny Jazz, „Filipinka”, „Gazeta Wyborcza”)

– organizację festiwali (oprócz OPPA: Croche Pied ’91 i ’92 w Châteauroux we Francji, Augustowskie Noce z Balladą i Balladowe Nocki nad Neckiem w Augustowie, Międzynarodowy Festiwal Piosenki „Malwy” 2004 i 2005 w Siedlcach)

 – działalność piosenkarską na scenach Polski i Francji

 – rozmowę z Jerzym Giedroyciem w siedzibie paryskiego Instytutu Literackiego w Maison Laffite i ukazanie się tekstu piosenki „Nad Narwią” w numerze 4/1989 miesięcznika paryskiej „Kultury”

 – wydanie trzech płyt autorskich („Obłoki” Warner Music Poland 1997, „Rozmnażanie zer” SLM „Ballada” & Polskie Radio S.A. 2002, „Od słowa do słowa” SLM „Ballada” 2013)

 – zainicjowanie i kierowanie Klubem a następnie Stowarzyszeniem Literacko Muzycznym „Ballada” i organizowanie w jego ramach wielu przedsięwzięć artystycznych (koncertów, festiwali, warsztatów, wydawnictw), m.in. koncertów artystów zagranicznych: Paolo Contego, Georgesa Moustakiego, Lluisa Llacha, Jaromira Nohavicy, Jurija Kukina, Wenzla i innych

 – scenariusz i reżyserię koncertu „Debiuty” 37. Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu w 2000 roku

 – współorganizowanie (z Instytutem Francuskim i Ambasadą Francji) koncertów Anny Prucnal, Enzo Enzo i Maxime’a Le Forestier, (z Markiem Gałązką) koncertów „Bezgraniczny Przystanek Pieśni” w ramach festiwalu „Przystanek Olecko” 2001 oraz koncertu „Sopot Bards Meeting” w Operze Leśnej w Sopocie w 2008 r.

 – współpracę z Polskim Radiem przy wydaniu czterech płyt poświęconych działalności klubu „Hybrydy” (2002), współredakcję (ze Sławomirem Rogowskim) monograficznej książki o klubie „Hybrydy” pt. „Zawsze piękni, zawsze dwudziestoletni” (2007); opracowanie i redakcję książki i płyty pt. „Pamiętam tamte mewy… – Tomek Opoka” poświęconej życiu i twórczości Tomasza Opoki (2009).

– członkostwo i działalność społeczną w Związku Polskich Autorów i Kompozytorów ZAKR (członek Zarządu, Wiceprezes, Sekretarz Generalny, wiceprzewodniczący Komisji Rewizyjnej), Stowarzyszenia ZAiKS (członek Zarządu Sekcji Małych Form), Związku Zawodowego Twórców Kultury (członek Rady Związku).

Przeczytaj również

Na pozór wszystko gra…

Obecnie zaczęły funkcjonować całkiem przyzwoite przepisy dotyczące dostępności dla osób niewidomych. Niewidomym sprzyjają instytucje samorządowe i rządowe. Mogą oni bez problemów odwiedzać każdą stronę internetową. Tyle teoria. W praktyce niewiele […]